Založ si blog

Stereotyp – prirodzená súčasť vzťahu?

Čokoľvek dobré sa v partnerskom vzťahu stane, posilní to oboch partnerov. Ale keď je toho dobrého až príliš veľa, začína sa nuda. Viem o čom hovorím.

Moja kamarátka mi prednedávnom na otázku „ako s priateľom?“ odpovedala: „Dobre. Až príliš. Možno by sa zišlo trochu vodu zamútiť…“ Veľmi sme to už potom nerozoberali, bola som rada, že sa ich vzťah konečne ustálil, pretože prvé dva roky to bolo ako na hojdačke. Chodila ku mne plakať, vraj je do neho zaľúbená až po uši, no jemu to tak vyhovuje – že sú iba milenci. Kvôli práci sa stretávali iba raz za dva týždne a celé to bolo iba o tom… Pred ním nedala najavo žiadne city, ale len čo zavrela dvere na jeho byte začala byť stiesnená a deprimovaná. Pripadala si ako šľapka, chcela od neho viac, ako sex po ktorom nasledovalo: „tak sa maj, ja sa zas ozvem“

Prešlo pár rokov a stalo sa pár udalostí, ktoré donútili aj jeho pouvažovať nad tým, že ona je prvá, ktorej zavolá, keď sa niečo stane. Ona bola prvá – keď havaroval a z jeho auta zostala len kopa pokrčených plechov. Neváhala a išla okamžite za ním, hoci boli 4 hodiny ráno, mrzlo a ani poriadne nevedela, kde sa nachádza. Na policajnej stanici ho držala za ruku a stále mu opakovala, že to bude dobré.

Asi takéto veci u muža naštartujú zlom v ich myslení. Aj on vtedy pochopil, že hoci sa okolo neho motajú ešte iné ženy, ONA je tá, ktorej zavolal v najťažšej chvíli. ONA je tá, ktorá mu zodvihla telefón, aj keď už dávno spala a neváhala ísť za ním, hoci mu v skutočnosti nemohla nijako pomôcť. Ale pomohla – citovo. Podržala ho, upokojila a on pochopil, že toto je žena, s ktorou chce žiť…

Zrazu bola šťastná. A ja som bola rada, že konečne dosiahla to, čo tak túžobne očakávala – lásku muža, ktorý ju doteraz „ignoroval“. Bolo to pekné, doslova prekvitala, chodili spolu na výlety, na diskotéky, rozprávali sa celé noci a stále si mali čo povedať. No prešlo pár mesiacov a všetko to pekné akosi zovšednelo.

Neviem, či sa dá proti všednosti a stereotypu nejako bojovať. Veď je to predsa prirodzená súčasť vzťahu – každého. Problém je asi v tom, že dnešní ľudia si natoľko zvykli na vzrušenie, že akonáhle sa objaví stereotyp, odchádzajú. Hľadajú niečo nové a bez výčitiek svedomia menia prostredie aj partnera – veď ich už neuspokojoval.

Dokončenie príbehu mojej kamarátky je stále otvorené. Čoskoro po tom, ako mi povedala tú vetu, že by to potrebovalo trochu vodu zamútiť, sa jej to aj vyplnilo. Lenže – nebola to ona, ale jej partner, ktorý na to prišiel skôr, že s ňou to už nie je také vzrušujúce ako kedysi – keď boli IBA milenci. A tak – aby sa nenudil – hľadal vzrušenie inde…

Prišla na to. Teraz sa už nesťažuje, že je to v ich vzťahu „až príliš dobré“. Voda sa už zamútila. Čo by za to dala, keby bolo všetko po starom…

Koľkokrát príde chlap o vodičák, aby mohol prestať piť?

19.02.2011

Dnes to bol deň! Normálne nad takými vecami nerozmýšľam, ale pokúšam sa prísť na to, prečo sa ženy vydávajú, keď potom majú chuť stokrát za rok toho chlapa zniesť zo sveta… Minimálne! Ja som nad tým rozmýšľala už pred oltárom, ale bolo mi hlúpe sa o tom vtedy niekomu zdôverovať, som predsa dobre vychovaná a nebudem svadobných hostí strašiť svojou neistotou. [...]

Manželky alebo Milenky?

06.05.2010

Každá žena, ktorá bola niekedy milenkou vie, že to nie je vôbec ľahké. Teraz nemám na mysli komplikované situácie typu „žena mi našla sms, musíš byť opatrnejšia, keď budeš písať“. Byť milenkou nie je ľahké psychicky. Skryté návaly viny, ktoré zo začiatku ignoruje a snaží sa ich všetkými možnými spôsobmi ospravedlniť sa nedajú len tak odstrániť. [...]

Žienka domáca

28.04.2010

Posledný mesiac tehotenstva. Zmiešané pocity… Strach z toho, čo príde sa vo mne mieša s túžbou mať to už za sebou a držať v náručí moje vytúžené dieťa. Cítim sa veľká, nemotorná a ťažkopádna. Vraj je to normálne. Čo ma ale hnevá oveľa viac, je že som sama. Nie, nemyslím teraz, že by sa otec môjho dieťaťa na nás vykašľal. Žijeme spolu. Mám ho rada. [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 7077x
Priemerná čítanosť článkov: 1769x

Autor blogu

Odkazy